czwartek, 29 maja 2014

co się kryje za tajemniczym szwedzkim pallkrage

pallkrage, raised garden beds czyli nic innego jak podwyższona rabata! 
Nie, nie - nie  mam ambicji rozpisywania się w tematyce ogrodniczej - nie ta wiedza nie to doświadczenie:) ale z zamiłowania zawsze w ziemi "dłubać" lubiłam, a że działka u mnie wymaga jeszcze duuużo pracy u podstaw postawiłam w tym sezonie na coś co wygląda prześlicznie zarówno w ogrodzie w stylu wiejskim jak i modernistycznej podmiejskiej aranżacji, a przy okazji szybko można projekt ten zrealizować - i  przy minimum wysiłku możemy oko nacieszyć wymiernymi efektami swojej pracy!

podwyższona rabata, bo o niej mowa, czyli tajemnicze pallkrage w języku naszych szwedzkich  sąsiadów:)
podobno w  Anglii bardzo rozpowszechniony sposób na uprawianie ogródka - nie tylko warzyw - teraz szturmem zdobywa nowych fanów
ostatni numer Hus&Hem Tradgard prawie w całości został poświęcony zakładaniu właśnie takiego przykuchennego ogródka - który nie tylko cieszy oko ale zapewnia dostawę świeżych ziół, szczypiorku na nasze stoły 
w rabatach sadzić możemy oczywiście także kwiaty czy przepyszne truskawki i poziomki dla najmłodszych

samo zakładanie rabaty nie jest trudne i odsyłam was na fora ogrodnicze gdzie znajdziecie wyczerpujące informacje na ten temat

 w szwedzkich sklepach (u nas niestety nie widziałam gotowców) kupić można za przystępną cenę gotowe,  drewniane zestawy do złożenia, o takie właśnie


 skrzynki możemy pomalować na dowolny kolor współgrający z otoczeniem:)

 teraz pozostaje tylko zaopatrzyć się w specjalistyczną lekturę



 i do dzieła.....




 jak widzicie podwyższone rabaty można śmiało wkomponować zarówno w wiejski, charakterny ogród jak i wielkomiejską, wymuskaną przestrzeń:)

wkrótce postaram się wrzucić kilka zdjęć z mojej "uprawy", na razie rośnie cicho sza bo zielone rośnie...

na koniec wrzucam jeszcze jedną ogrodową inspirację zaczerpniętą z lektury szwedzkich magazynów ogrodniczych  - projekt "zrób to sam" czyli jak w prosty sposób zaaranżować przydomowy prysznic na działce - podobno lato będzie upalne i suche więc nic tylko brać inspiracje i do roboty
mnie urzekła prostota aranżacji, łatwość wykonania - niewielkim wysiłkiem można stworzyć kawałek raju:)
o proszę....


zdj: lantliv.com, styleroom.se, alltomtradgard.se, farbrorgron.blogspot.se

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz